Bolivia i stora drag

Har inget bättre för mig så jag tänker skriva en lång artikel om deja vu fenomenet.
Skojar, det är praktiskt taget omöjligt att tänka när man är sjuk.
Så..öh..här kommer en snabbis om Bolivia:

BOLIVIA:

Ligger mitt i Sydamerika. 9 miljoner invånare. Huvudstad: Sucre. Största stad: La Paz med 2,5 miljoner invånare om man räknar med förorter. President: Evo Morales. Flagga: röd, gul, grön. Nationalsång: liknar Chiles. Hav: har inte. Ekonomi: U-land. Miljö: allt från snö till jungel. Grannländer: typ många. Nationalsport: fotboll och dans. Tuggas över hela landet: Coca blad. Skolor: urusla. Samhälle: J*lva machosamhälle. Speciella djur: Lama, alpacka, vicuña, bältdjur, puma, olika apor, papegoja, tukan, tveskärt och mygg. Filmproduktion: Dåliga skådisar. Hatar: USA. Språk: Spanska + 30 andra språk. Älskar: Bolivia.
Vägar: Se bild.
Så där, det var Bolivia i stora drag det.

Nu ska jag kolla på film och äta kaka.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Heter du? :)
Kom ihåg mig?

Din mejl? (publiceras ej)

Och så din bloggadress såklart!

Och så skriver du i rutan ^^

Trackback
RSS 2.0