Årets första myggbett kom i större mängder än vad jag trodde


Bild: min kjol

Klassfest efter skolavslutningen igår. Jag hade leggings och kofta och frös men skrattade. Och först var alla trötta. Så där fredagströtta med "jag vill egentligen bara krypa ner i en soffa" - minen. Jag med. Jag ville krypa riktigt djupt ner i en soffa och titta på tre filmer i sträck och dricka te och byta ut kjolen mot mysbyxor. Men om man ger festen lite tid så kommer den igång ju. Fester är som bröd på jäsning. Tålamod.
Och så satt man på en trädgårdsstol. I en plaststol i ett festtält. På trappan. Och så gick man ett varv. Och hoppade lite. Och skakade hand med människor som man aldrig har sett förut. Säger sitt namn och vet att de redan har glömt bort det. Sedan sitter man och lyssnar till samtal som blir flummigare och flummigare. Och sedan känner man hur det börjar klia allt mer och mer på armar, hals, vader, lår och kind.
Nu sitter jag och är prydd med röda, irriterade myggbett från topp till tå. Men så är det ju sommar. Så det är bara som det ska vara.

Kommentarer
Postat av: Maria

Snygg blogg :P

2011-06-18 @ 12:49:22
URL: http://mariimore.blogg.se/
Postat av: sarah

åh vad skönt :D!



jodå det e super med mig :)



vad ska du hitta på idag?

2011-06-18 @ 13:32:11
URL: http://sarahrnic.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en trevlig kväll fina du! =)

2011-06-18 @ 18:26:34
URL: http://alinah.se

Kommentera inlägget här:

Heter du? :)
Kom ihåg mig?

Din mejl? (publiceras ej)

Och så din bloggadress såklart!

Och så skriver du i rutan ^^

Trackback
RSS 2.0