Mellan kaffekoppar och sommarjobb

Bild: Fime
.
Dagens enda lektion: brännboll. Jag är nog inte den mest talangfulla brännbollsspelaren i universum men jag gjorde så gott jag kunde och hejade istället på alla andra. Sedan blev jag själv glad av att vara glad åt alla som spelade. Så det lönade sig till slut.
Och efter det så tog jag cykeln och hälsade på lilla mormor. När jag blir lika gammal som hon vill jag ha en hund. Eller en undulat. Eller en man. Bara jag inte är ensam. Vi drack tre koppar kaffe och hon trugade med kanelbullar och bullar och saft och påtår. "Nej tack, jag är nöjd, tack." Och så säger man det ett par tre gånger till. Sedan går vi över till vardagsrummet. Där har mormor sina damtidningar som jag bläddrar i.
"Är inte prins Philip söt?" frågar hon, "jadå" svarar jag och bläddrar genom sidor av kungapar, galaklänningar och recept. Undrar om mina barnbarn kommer att bli tvungna att bläddra igenom en Elle-tidning på samma vis om typ 70 år. Fast då har jag kanske bytt ut Elle mot Amelia eller Femina antar jag. Eller inte. Elle förblir nog på första platsen som favorittidning.
Och nu är klockan kvart över två. Och jag har lite för mycket fritid och lite för lite idéer om hur jag ska spendera tiden på. Ska man ringa det där sommarjobbet man har gått och skaffat sig och fråga om man kan rensa rabatter någonstans närmare där man bor? För att cykla till andra sidan stan klockan 7 på morgonen gitter jag inte. åh. Men jag är rädd för att ringa till främmande vuxna. Blir så där pinsamt pipig och darrig på rösten. Så liten. Saknar tiden då man gick och bad mamma att ringa alla samtal som man själv inte vågade ta itu med.
Nej, men nu får jag gå och göra något med mitt liv.
Internet ska man inte syssla med mitt på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Heter du? :)
Kom ihåg mig?

Din mejl? (publiceras ej)

Och så din bloggadress såklart!

Och så skriver du i rutan ^^

Trackback
RSS 2.0